sobota 1. decembra 2018

Dva dôvody, prečo je Michaľansky Parobok anonymný a prečo nemôže za to, že Janko Z. neuspel v komunálnych voľbách

Spomínam si na veľmi osobný chat s politológom Tomášom Koziakom, ktorý moje aktivity prirovnal k bulvárnemu dnu. Vraj som horší ako Nový Čas, čo sú mimochodom najpopulárnejšie noviny na Slovensku. Ak by mediálna hlúposť parobka pôsobila priamo úmerne na jeho popularitu, dnes je tento brand cenený na viac ako značka známeho futbalového klubu FC Barcelona.


Obavy a odsudzovanie ľudí nepozná hranice ani po voľbách. Na vzájomné obviňovanie sme si už zvykli pomerne dávno, zvykli sme si už aj na rôzne individuá v radoch komunálnych politikov. Zvyknúť si na kritiku a satiru je problém. Problém vidím aj v tom, že kandidáti v momente, keď sú nútený jej čeliť, využívajú svojich voličov ako živé štíty. Škoda, že si to volič uvedomí až o ďalšie 4 roky. A teraz k spomínaným dôvodom prečo je stále anonym:

  1. Pretože sme do toho išli bez politického zámeru. V prvom rade ide o značku Michaľansky Parobok a blog, ktorý aktuálne budujeme. Vybrali sme si obdobie pred komunálnymi voľbami, pretože sme si boli istí, že ľudia budú na sociálnych sieťach viac aktívni, čo sa nám aj potvrdilo. A boli to najmä ľudia okolo volebného víťaza. Kto ma ale skutočne prekvapil, bol istý Peter Sanitka, ktorý (je vodičom sanitky) začal našu stratégiu kopírovať. Zašiel až tak ďaleko, že z našich aktivít obvinil Stanislava Škopa. Vtedy sme sa uistili, že aj najaktívnejší a zdanlivo najodbornejší  užívatelia sú v podstate mediálne negramotní. Dávno nepochopili jedno, že ak by Michaľanskemu Parobkovi šlo o získanie politického kapitálu, anonymita by pôsobila maximálne kontraproduktívne. 
  2. Pretože AB testovanie rôznych druhov reklamy bolo hlavným cieľom. Testovali sme dva modely značky Keep Calm and Be Parobok. Chceli sme pritom odbúrať rôzne formy predpojatosti, ktoré by do veľkej miery ovplyvnili konečný výsledok. Zámer sa nám podaril a naše poznatky budeme aplikovať pri implementácií reálnych značiek. Za participáciu na experimente všetkým ďakujeme.
Politické post scriptum
Ak sa aj napriek tomu niekto stále cíti doknutý, je kandidát Janko Z. (celé meno neuvádzam z dôvodu, aby si dotyčný nenárokoval na tzv. právo na odpoveď). Aj keď jeho očakávania boli nesmierne prehnané. Bez predchádzajúcich politických skúseností je ťažko urobiť dieru do sveta. Vybudovať si image disco táty bolo určite ťažké, ale vybudovať si image úspešného politika je nepomerne zložitejšie. Efekt pri tom zohrávajú aj sociálne siete, čo sme aj v našej analýze správne odhladli.

Post bol zverejnaný 27. októbra 2018. K odhadom sa vyjadroval aj politológ Tomáš Koziak a nazval ich "poriadnou alternatívnou predvolebnou matematikou"





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

V Šarišských Michaľanoch vyrábajú špičkové krmivá bez GMO. Nastal čas vrátiť sa k domácemu chovu.

Nasledujúci článok je určený pre tých, ktorí doposiaľ nezanevreli na domáce hospodárstva a s radosťou si stále dokážu nielen čo to dopestov...